25 Haziran 2020 Perşembe

Kadınların okuması gereken hadisler








Peygamberimiz (salat ve selam olsun) şöyle buyurmuştur:


"Mü'min, takvadan sonra, saliha bir eş kadar hiçbir hayır ve mutluluktan yararlanmış değildir. Saliha kadın, kocası kendisine bir şey emrettiği zaman itaat eder, yüzüne baktığında onu sevince gark eder, hakkında yemin etse, onu yerine getirir, bırakıp bir yere gidecek olsa nefsi ve malı hakkında hiçbir endişe duymaz, emin olur." İbn Mace, Sünen nikah 5 hadis no: 1857; Mişkatu'1-Mesabih, hds. no:3095.


“Dünya başlı başına bir metâ/faydalanma yeridir. Dünyanın en hayırlı nimeti de sâliha kadındır” (Müslim, Rada’, 64; Nesâi, Nikâh, 15; Ahmed b. Hanbel, el-Müsned, c.2, s. l68)


"Müminler arasında imanca en kâmil olanı, ahlâkça en güzel olanıdır. En hayırlılarınız da kadınlarına ahlakça güzel davrananlarınızdır." Tirmizî, Radâ, 11; Kütüb-i Sitte 1646


"Kadın dört hasleti için nikahlanır: Malı için, haseb ve nesebi için, güzelliği için, dini için. Sen dindarı seç de huzur bul." Buharî, Nikah 15; Müslim, Rada 53; Ebu Davud


"Hangi kadın (çok ciddî) bir gerek yokken kocasına boşanma talebinde bulunursa, bilsin ki, cennetin kokusu kendisine haramdır." Ebu Davud, Talak 18, (2226); Tirmizi, Talak 11, (1187); İbnu Mace, Talak 21, (2055)


"Nikahın en hayırlısı, kolay ve külfetsiz olanıdır." Ebu Davud, Nikah 31


"Dini ve ahlakı sizi memnun eden birisi kız istemek üzere size gelirse onu evlendirin. Böyle yapmazsanız yeryüzünde fitne ve büyük bir fesat olur." (Tirmizi, Nikâh 3)


- Kızını veya aile fertlerinden birini içki içene veren, onu ateşe atmış olur. [Deylemi]


“Allah Teâlâ'ya helallerin (mubahların) en sevimsizi boşanmaktır." (Kenzu’l-Ummal, 9/661)


"Bir kimse, hanımına buğzetmesin, kin tutmasın. Onda hoşlanmadığı huylar varsa, ona mukabil, memnun olacağı huylar da vardır." (Müslim, Rada, 61)


"Herhangi bir kadın, gereksiz yere, kocasından boşanmayı isterse, cennetin kokusu ona haram olur." (bk. Ebu Davud, Talâk, 18; Ahmet b. Hanbel, 5/277)


‘Kocalarından kendilerini boşamalarını, kendilerini bırakmalarını isteyen kadınlar münafıklardır’ buyurdu.” Taberani Mucemu’l-Kebir 17/339, Albânî Sahihu’l-Cami 1934 (Kocanın namazı terketmesi, devamlı uyuşturucu veya içki kullanması, kadını haram bir işe zorlaması, işkence ederek zulmetmesi ya da şer’i haklarından alıkoyması gibi şeriatça geçerli bir gerekçe olur ve kocaya nasihat fayda vermez, düzelmesi için verilen uğraşlar boşa çıkarsa bu durumda kadının dinini ve kendi nefsini kurtarmak için boşanmak istemesinde bir sakınca yoktur.) Muhammed Salih el-Müneccid


"Hangi kadın velisinin izni olmaksızın nikahlanırsa onun nikahı batıldır" Ebu Davud, Nikah 20, (2083), Tirmizi, Nikah 14


-“Kendi için evlenmek kolay olduğu hâlde evlenmeyen kişi benden değildir.” Beyhakî, Şuâb, VII


Üç kişi vardır ki, onlara yardım etmek, Allah üzerine bir haktır Allah yolunda cihad eden, bedelini verip kendisini hürriyete kavuşturmak isteyen köle, namus ve iffetini muhafaza etmek düşüncesiyle evlenmek isteyen kimse Camiussağir 3497; Tirmizi


“Dul kadın ve yoksul yetim kimselerle ilgilenmek için gayret edip koşturan (mümin) kişi Allah yolunda cihâd eden kimse gibi veya gündüzü oruçla geceyi namazla geçiren kimse gibi sevap kazanır.” Buhârî, Nafakat: 24; İbn Mâce


Üç kişi asla cennete giremeyecektir. Deyyus olan erkekler erkeğimsi kadınlar ve içki müptelaları Bunun üzerine sahabeler: Ey Allahın Rasulü İçki müptelasını anladık Deyyus olan erkekler ne demektir dediler. Buyurdu ki Ailesinin yanına kimin girdiğini önemsemeyen kimsedir Dedik ki: Ya erkeğimsi kadınlar Buyurdu ki Erkeklere benzeyen kadınlardır Beyheki Şuabul İman: 10310 Hadisin başka bir lafzında ise deyyus şu şekilde tanımlanmaktadır: Ailesi hakkında kötü şeyleri ahlaksızlığı umursamayan kişide cennete giremez Müsned-i Ahmed no: 5372 Tibi bu hadisin şerhinde şöyle demektedir: Yani ailesinde hoşuna gitmeyecek davranışlar gördüğü halde ne kıskanan ne de engellemeye çalışan kişidir. Şerhul mişkat 6/2556


“Hiçbir (yabancı) erkek, yanında mahremi bulunmay­an bir kadınla tenha yerde başbaşa kalmasın ve kadın ancak beraberinde mahremi olduğu halde sefere çıksın!” Bunun üzerine bir adam şöyle dedi: ‘Ya Resulallah! Doğrusu eşim hacca niyet edip çıkmış bulunuyor. Ben ise şu ve şu gazaya gitmek üzere kayıt olunup yazıldım!” Peygamber (s.a.v.) Efendimiz ona: “Hadi git, eşinle birlikte haccet” buyurdu.” (Buhârî, Cihâd, 140; Müslim, Hac, 424)


"... Erkek, âilede yöneticidir ve yönetiminden sorumludur. Kadın da kocasının evinde yöneticidir ve elinin altındakilerden sorumludur." (Buhârî, Cum'a 11; Müslim, İmâret 20)


"Hepiniz bir sürünün çobanı gibisiniz. Çoban sürüsünü koruduğu gibi siz de evlerinizde ve emriniz altındakileri cehennemden korumalısınız. Onlara Müslümanlığı öğretmelisiniz. Öğretmezseniz mesul olacaksınız." Buhârî, Vesâyâ 9


"İşlerini bir kadın'a bırakan topluluk asla felah bulamaz." (Buhârî, Meğâzî, 82, Fiten, 18; Tirmizî, Fiten, 75; Nesaî, Kudât, 8; Ahmed b. Hanbel, V/43, 51, 38, 47)


-"Kadın, kocası varken izin almadan (nafile) oruç tutmasın" Buhari, Nikah 84; Müslim, Zekat 84


Rasulullah (salat ve selam olsun), Amr b. Hazme yazdığı bir mektupta şöyle buyurmuştur: "Kuran'a, temiz olanlardan başkası dokunmasın." (Muvatta, K. el-Kur’an bab: 1 Ebu Cafer Muhammed b. Cerir et-Taberi, Taberi Tefsiri, Hisar Yayınevi: 8/153-155)


Bir kadın Hz. Âişe’ye sordu: “Hayızlı kadının hayızdan temizlendikten sonra hayız zamanında kılamadığı namazları kaza etmesi gerekir mi?” Hz. Âişe şöyle cevap verir: “Sen Haruriyye misin (Haricilerden misin?). Biz Peygamberin (a.s.m.) yanında hayız âdetini görürdük, sonra temizlenince guslederdik. Peygamber (a.s.m.) namazı kaza etmemizi bize emretmezdi.” (İbni Mâce, Taharet: 119) Âişe validemiz bu hususta şöyle buyurmuşlardır: "Bize hayız ve nifas hâlleri geldiğinde, Hz. Resûlüllah (asm) tutmadığımız oruçlarımızı kazâ etmemizi emir buyururlardı. Kılmadığımız namazların ise kaza edilmesini emretmezlerdi." (bk. Neylü'l-Evtar, 1, 279-280; Sübülü's-Selam, 1, 105)


Hazreti Âişe anlatıyor: Esmâ bint-i Ebî Bekir, üzerinde ince bir elbise olduğu halde Rasûlullahın huzuruna girmişti. Rasûlullah (salat ve selam olsun) ondan yüzünü ters istikamete çevirdi ve; ’Ey Esmâ! Kadın hayız yaşına girdi mi, ondan sadece şunun ve şunun dışında hiçbir yerinin görünmesi caiz değildir!’ dedi ve yüzü ile ellerline işaret etti. (Ebû Dâvûd, Libâs 34)


Hz. Aişe’den rivayet edilen bir hadiste Peygamberimiz (salat ve selam olsun) şöyle buyurmuştur: “Allah ergenlik çağına ulaşmış kadının başörtüsüz namazını kabul etmez.” (Ebû Dâvûd, Salât, 85)


Ebu Hureyre radıyallahu anh’den: Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: "İki sınıf insan vardır ki, onlar cehennem ehlidirler; Bunlardan biri ellerinde sığırkuyruğu gibi kamçılar olup insanları dِövecekler. Diğeri; vücutlarını belli edecek elbise giyen, bu elbiselerle erkekleri meylettirmek için kırıtarak yürüyen, saçlarını deve hörgücü gibi başlarında toplayan kadınlardır ki; bunlar cennete giremeyecek ve çok uzak mesafelerden bile hissedilen cennetin kokusunu dahi duyamayacaklardır. Sahih Malik (Libas,7) Müslim (2128)


Resulullah efendimizin mübarek hanımı Ümm-i Seleme validemiz anlatır: Meymune ile birlikte Resulullahın yanında idik. İki gözü de görmeyen İbni Ümmi Mektum izin isteyip içeri girdi. Resulullah bunu görünce, bize (İçeri geçin) buyurdu. (O a'mâ değil mi, bizi görmez) dedim. (O sizi görmüyorsa, siz onu görmüyor musunuz?) Yani, o kör ise, siz kör değilsiniz ya, buyurdu. (Tirmizi, Ebu Davud, İ. Ahmed)


(Cuma namazı kılmak; köle, kadın, çocuk, hasta hariç, her müslümana farzdır.) [Ebu Davud, Hakim]


Ebu Hüreyre (ra) ya bir kadın geldi. Kokusu etrafa yayılıyordu. Ebu Hüreyre (ra) Kadına: “ Nereye gidiyorsun? Ey Allah’ın kulu!” diye sordu. Kadın:“Mescide gidiyorum” diye cevap verdi. Ebu Hüreyre (ra):“Koku süründün mü?” deyince, Kadın: “ Evet” deyince. Bunun üzerine, Ebu Hüreyre:“Öyle ise geri dön ve yıkan. Çünkü ben Resulullah (sav) in: “Kokusu etrafa yayılarak mescide giden kadının dönüp gusletmedikçe Allah hiçbir namazını kabul etmez” buyurduğunu duydum” dedi. İbn Huzeyme, Sahih hadis no: 1588.


"Bir kadın beş vakit namazını kılar, Ramazân orucunu tutar, iffetini korur, bir de kocasına itaat ederse, ona ‘Haydi ! Cennetin hangi kapısından istersen gir’ denilir." Ahmed bin Hanbel, I/191


Din bilgileri yayılınca, artık Hazret-i Peygamber hanımların cemaate gelmesini istemedi. Kendisine “Seninle namaz kılmayı seviyorum ya Resûlallah” diye arzeden Ümmü Humeyd’e, “Biliyorum. Şu var ki, kendi evinde kılacağın namaz, mescide kılacağın namazdan daha hayırlıdır. Kadınların en hayırlı mescidleri, evlerinin en tenha köşesidir” buyurdu (Müsned, İbni Hüzeyme, İbni Hibbân). Bu hanım vefatına kadar hep evinde namaz kıldı.


Hz. Peygamber, kendisine gelerek “Ey Allah’ın elçisi sizinle beraber namaz kılmayı seviyorum." diyen bir kadına şöyle cevap vermiştir:“Benimle namaz kılmayı arzu ettiğini biliyorum, ama evinin özel odanda kıldığın namaz, oturma odasında kıldığın namazdan, oturma odasında kıldığın namaz, evin salonunda kıldığından, o da kendi kavminin mescidinde kıldığın namazdan, kendi kavminin mescidinde kıldığın namaz ise benim mescidimde kıldığın namazdan daha hayırlıdır.” (bk. Heysemî, Mecmau’z-Zevâid, 2/34) Ayrıca Hz. Aişe, gelişen olaylar üzerine,“Hz. Peygamber, kadınların yeni yeni icad ettikleri şeyleri görseydi, İsrailoğulları kadınlarının men edildiği gibi onların camiye gelmelerini yasaklardı.” demiştir. (Buhârî, Ezan,163; Müslim, Salat, 144; Muvatta, Kıble, 15)


Ümmi Atiye (Allah ondan razı olsun): "Biz (kadınlar) Resûlullah (salat ve selam olsun) tarafından cenazeyi takip etmekten nehyolunduk (yasaklandık.) Cenaze ittiba (takip etme) bizim üzerimize farz kılınmadı." Taberanî, Sahih-i Müslim, Cild 3, Hadîs No: 34 (938)


“Allah’a ve ahiret gününe iman eden bir kadının, yanında bir mahremi olmadan sefer müddeti (bir gün bir gecelik mesafeye) yolculuk etmesi câiz değildir.” Buhari, Taksiru’s-salat , 4 hac, 419, 422, 1088; Muslim, Hac, Bab 74


“Kadın insanın ar ve namusudur. Evinden dışarı çıktığında şeytan ona yaklaşır. Kadının Allah’a en yakın olduğu yer evidir”İbn Huzeyme, Sahih hadis no: 1597; Taberani, hadis no: 8314


“Kadınların şerlisi kendini beğenip kibirlenen ve (açılıp saçılarak) teberrüc yapanlardır. Onlar münafıktırlar. Bu yüzden kadınlardan cennete girecek olanlar ayağı sekili karga gibi azdır” Beyhaki 7/82, Tergib ve Terhib 1527


Peygamberimiz (salat ve selam olsun) kadınlardan erkeklere benzemeye çalışanlara, erkeklerden de kadınlara benzemeye çalışanlara lanet etmiştir. Buhârî, libas , 61; Tirmizî, edeb 34; ibn-i Mâce nikah, 22; Ahmed b. Hanbel I. 254. 330. 339


"Allah; saçına saç ulatan ve saçını başkasına peruk yapmak için veren, dövme yapan ve yaptıran kimselere lanet etsin" Buhârî, Libas 17


Peygamberimiz (salat ve selam olsun) kendisine bîat için gelen sahabî hanımlara şöyle buyurmuştur: “Ben kadınlarla tokalaşmam. Benim yüz kadına söylediğim söz bir kadına söylediğim söz gibidir.” (Neseî, Bîy’a: 18; İbni Mâce, Cihad: 43.)


- "Keşke şöyle yapsaydım; o zaman şöyle olurdu." deme. "Allah’ın takdiri böyleymiş; O dilediğini yaptı." de. Müslim, Kader, 34


- Laneti çok yapanlar kıyamet günü şefaatçi olamazlar, şehid de olamazlar. Müslim, Birr 85


Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) iki kabrin yanından geçti ve şöyle buyurdu: “Bu kabirlerde yatanlar azap görmektedirler. Ama büyük bir şeyden dolayı azap görmüyorlar.” Rasulullah (as) daha sonra sözüne şöyle devam etti: “Evet bunlardan birisi, insanlar arasında söz taşırdı. Diğeri ise bevlinden (idrarını üzerine sıçratmaktan) sakınmazdı." Buhari, Vudu, 56; Müslim, Taharet, 34; Nesai, Cenaiz, 166;


"Dünya tatlı ve hoştur. Allah sizi ona varis kılacak ve nasıl hareket edeceğinize bakacaktır. Öyleyse dünyadan sakının, kadından da sakının! Zira Beni İsrail'in ilk fitnesi kadın yüzünden çıkmıştır." Müslim, Zikr 99, (2742)


"Yöneticileriniz hayırlılarınız; zenginleriniz cömertleriniz olduğu, işleriniz de aranızda danışarak görüldüğü sürece, yerin üstü sizin için yerin altından daha hayırlıdır. Yöneticileriniz şerirleriniz; zenginleriniz cimrileriniz olduğu, işleriniz de kadınlara kaldığı zaman, yerin altı sizin için yerin üstünden daha hayırlıdır." (Tirmizi, Fiten 78)


"Arkasından koparılan feryat (ve yakılan ağıt) sebebiyle ölüye kabrinde azâb olunur." Buhari, Cenaiz 34


"(Ölüler için) avuç içi ile yanaklarını döven, yakalarını yırtan ve feryâd ve figan eden kimse bizden değildir" Buhârî, Cenâiz, 35


"Ağlamak merhamettendir. Bağırarak ağlamak şeytandandır." İbni Sa'd; Ramuz el e-hadis, 195. sayfa, 13. hadis


"İpek ve ibrişim elbise giymeyin. Altın ve gümüş kaplardan su içmeyin, onlarda yemek yemeyin. Zira bu iki şey dünyada onlar (kafirler), ahirette de sizin içindir." Buhari, Et'ime 28, Eşribe 28, Müslim, Libas 4, (2067)(ipek giymek ve altın takmak erkeklere haramdır. altın ve gümüş kap kullanmak bütün insanlara haramdır)


"kim Allah'a ve ahirete inanıyorsa misafirine ikram etsin. Kim Allah'a ve ahirete inanıyorsa komşusuna ihsanda (iyilikte) bulunsun. Kim Allah'a ve ahirete inanıyorsa hayır söylesin veya sükût etsin." Buhari, Edeb 31, 85,


"Bir baba çocuğuna güzel ahlaktan daha üstün bir miras bırakamaz" Tirmizi, Birr 33, (1953)


Bir kimse, gücü yettiği halde mütevazî davranarak lüks elbise giymeyi terkederse, Allah kıyamet gününde o insanı yaratıklarının en başında huzuruna çağırır ve onu îman ehlinin giyeceği elbiselerden dilediğini giymede serbest bırakır. Tirmizî, Sıfatu’l-kıyâmet 39; Müsned, III, 338


"Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm kan mukabilinde alınan paradan, köpek satış bedelinden, fuhuş kazancından men etti. Dövme yapanı, dövme yaptıranı, faiz yiyeni, faiz yedireni ve musavvirleri lanetledi."Buhari, Büyü' 113, 25, Talâk, Libas 86, 96; Ebu Davud, Büyü' 65, (3483).


"Kim geceleyin uyanır ve karısını da uyandırarak beraberce iki rekat namaz kılarlarsa, Allah'ı çok zikreden erkek ve kadınlardan yazılırlar." (Ebû Davûd, Vitr, 13)


“Üç şeyi geciktirmeyin. Vakti gelince namazı, hazır olunca cenâzeyi ve denk birini bulunca bekârı evlendirmeyi.”(Tirmizî, Salât, 13/171)


'Muhammed'in canı yed(-i kudret)inde olan (Allah)'a yemin olsun ki; (Allah için veya Müslümanlığından dolayı) birbirini seven iki (kimse)nin araları ancak, ikisinden birinin işlediği günah sebebiyle açılır.' (Ahmed b. Hanbel, Müsned, c.9, s.259, h. no:5357)


"Ben, haklıyken bile çekişmeye girmekten kaçınan kimse için cennetin kenarından, şakadan da olsa yalan söylemeye yanaşmayan kimse için cennetin ortasından, huyunu güzelleştiren kimse için de cennetin en yükseğinden bir köşk (verilmesin)e kefilim." Ebu Davud, Edeb 7; Tirmizî


"Resûlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Gıybetin ne olduğunu biliyor musunuz?" "Allah ve Resûlü daha iyi bilir!" dediler. Bunun üzerine: "Birinizin, kardeşini hoşlanmayacağı şeyle anmasıdır!" açıklamasını yaptı. Orada bulunan bir adam: "Ya benim söylediğim anda varsa, (Bu da mı gıybettir?)" dedi. Aleyhissalatu vesselam: "Eğer söylediğin onda varsa gıybetini yapmış oldun. Eğer söylediğin onda yoksa bir de bühtanda (iftirada) bulundun demektir." Kaynak: Ebu Davud, Edeb 40, (4874); Tirmizi, Birr 23, (1935); Müslim, Birr 70, (2589).


Şu iki kişi dışında hiç kimseye gıbta etmek caiz değildir: Biri, Allah'ın kendisine verdiği hikmetle hükmeden ve bunu başkasına da öğreten hikmet sahibi kimse. Diğeri de Allah'ın kendisine verdiği malı hak yolda sarfeden zengin kimse." buhari, ilim 15


"Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm), (ölen) çocuğu için ağlamakta olan bir kadına rastlamıştı: "Allah'tan kork ve sabret!" buyurdu: Kadın (ızdırabından kendisine hitab edenin kim olduğuna bile bakmadan): "Benim başıma gelenden sana ne?'' dedi. Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) uzaklaşınca, kadına: "Bu Resulullah idi!'' dendi. Bunun üzerine, kadın çocuğun ölümü kadar da söylediği sözden dolayı (utanıp) üzüldü. (Özür dilemek için) doğru aleyhissalâtu vesselâmın kapısına koştu: Ama kapıda bekleyen kapıcılar görmedi, doğrudan huzuruna çıktı ve: "Ey Allah'ın Resulü, (o yakışıksız sözü) sizi tanımadan sarfettim (bağışlayın!)" dedi. Aleyhissalâtu vesselam: "Makbul sabır, musibetle karşılaştığın ilk andakidir" buyurdu." Buhari; Cenâiz 43; 7, 32, Ahkâm 11; Müslim, Cenâiz 14, (626); Ebu Dâvud, Cenâiz 27


“ Resulullah (sav)'la birlikte demirci Ebu Seyf (ra)'in yanına girdik. O, Resulullah (sav)'ın oğlu İbrahim'in süt babası idi. Aleyhisselatu vesselam oğlunu aldı, öptü ve kokladı. Daha sonra yanına tekrar girdik. İbrahim can çekişiyordu. Bu manzara karşısında Aleyhisselatu vesselam'ın gözlerinden yaş boşandı. Abdurrahman İbnu Avf (ra):"“ Sen de mi (ağlıyorsun) ey ALLAH'ın Resûlü?” dedi. Aleyhisselatu vesselam:“Ey İbnu Avf! Bu merhamettir!” buyurdu ve ağlamasına devam etti. Sonar şöyle söyledi:“Gözümüz yaş döker, kalbimiz hüzün çeker, fakat Rabbimizi razı etmeyecek söz sarfetmeyiz. Ey İbrahim! Senin ayrılmandan bizler üzgünüz!”(Buhari, Cenâiz 44)


"Mümin erkek ve kadının nefsinde, çocuğunda, malında bela eksik olmaz. Ta ki hatasız olarak Allah’a kavuşsun." Muvatta, Cenaiz 40, (1, 236); Tirmizi, Zuhd 57, (2401)


- "Yanı başında komşusu aç iken ve bunu bildiği halde tok olarak yatan, bana (tam olarak) imân etmiş sayılmaz." Bezzar, Müsned


Urve’nin Âişe radıyallahu anhâ’dan rivayet ettiğine göre o: Ey kız kardeşimin oğlu! Allah’a yemin ederim ki, biz bir hilâli, sonra diğerini, sonra bir başkasını, yani iki ayda üç hilâli görürdük de, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’in evlerinde hiç ateş yakılmazdı, demişti. Ben: – Teyzeciğim! O halde geçiminiz ne idi? dedim. Teyzem: – İki siyah, yani hurma ve su. Ancak şu var ki, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’in ensardan sağmal hayvanları bulunan komşuları vardı. Onlar Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’e bu hayvanların sütlerinden gönderirlerdi; o da bize içirirdi, dedi. Buhârî, Hibe 1; Rikak 17; Müslim, Zühd 28


"Dinin elden çıkışı sünnetin terkiyle başlar. Halat nasıl lif lif kopup parçalanırsa, din de sünnetin birer birer terkiyle ortadan kalkar." (Darimi, Mukaddime 16)


İslam'a göre Kadın ve erkek eşit midir?


http://bunlaridusun.blogspot.com/2016/06/islama-gore-kadn-ve-erkek-esit-midir.html


İSLÂMA GÖRE ÖRTÜNME İskilipli Atıf Hoca Tesettür-i Şer’î


http://bunlaridusun.blogspot.com/2019/11/islama-gore-ortunme-iskilipli-atf-hoca.html


Kadınların en hayırlı mescidleri, evlerinin en tenha köşesidir


http://bunlaridusun.blogspot.com/2018/04/kadnlarn-en-hayrl-mescidleri-evlerinin.html


Kadınların tek başına yolculuk yapmaları neden yasaklanmıştır


http://bunlaridusun.blogspot.com/2018/07/islam-yasanmas-kolay-bir-dindir-ancak.html


Resulullah’ın Bahsettiği Giyinik Çıplaklar Kimlerdir?


http://bunlaridusun.blogspot.com/2016/06/resulullahn-bahsettigi-giyinik-cplaklar.html


Adetli (hayız) kadın namaz kılmaz ve oruç tutmaz


http://bunlaridusun.blogspot.com/2018/11/adetli-hayz-kadn-namaz-klmaz-ve-oruc.html


Dışarıda açık, namazda örtünen kadınlar kendinizi kandırmayın!


http://bunlaridusun.blogspot.com/2018/03/dsarda-ack-namazda-ortunen-kadnlar.html


Saliha Hanımın Özellikleri Nelerdir?


https://www.islamveihsan.com/saliha-hanimin-ozellikleri-nelerdir.html



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder